Welkom op mijn blog

Ik hoop dat jullie mijn verhalen, kritieken,
Nieuwtjes en andere wetenswaardigheden
met plezier zullen lezen.

Welkom op mijn blog


zaterdag 21 mei 2016

Belangrijk werk; vrijwilligerswerk ouderen

Sinds kort doe ik vrijwilligerswerk bij eenzame en demente ouderen. De bezuiniging heeft daar ook zware klappen toegebracht. Wat ik daar in deze korte tijd zie en gezien heb heeft mij diep geraakt. Ouderen die maanden lang niet buiten komen. Ouderen die al heel erg blij zijn als je een praatje met ze maakt. Kortom er is geen aandacht meer voor deze doelgroep, alles moet gaan op de klok, tijd kost geld. De mens wordt vergeten. Ze zijn al erg blij met dat kleine beetje aandacht wat je ze geeft, een wandeling dat je met ze maakt. Dank zij het programma van Geer en Goor wordt er ook aandacht besteed aan deze doelgroep. Hun presentatie vind ik minder, maar ze krijgen wel voor elkaar dat er aandacht komt voor deze doelgroep. Ik reken altijd met mezelf af. Hoe ben ik later zelf, hoe is het om geen familie meer te hebben en om vergeten te worden. Verschrikkelijk toch. Hoe meer mensen zich aanmelden voor vrijwilligerswerk voor deze doelgroep hoe beter. 

1 opmerking: