Welkom op mijn blog

Ik hoop dat jullie mijn verhalen, kritieken,
Nieuwtjes en andere wetenswaardigheden
met plezier zullen lezen.

Welkom op mijn blog


woensdag 3 augustus 2016

Herinneringssieraad eigen ontwerp ter nagedachtenis van mijn man

Afgelopen week heb ik een herinneringssieraad (hanger)  met een eigen ontwerp ter nagegedachtenis van mijn man voor mij besteld, maar o wat had het een impact op mij. Toch geeft mij dit een goed gevoel, dat ik deze stap gezet heb. Alle gevoelens kwamen boven , want ik mis hem nog steeds elke minuut, rationeel kun je het allemaal beredeneren dat het zo niet langer kon, hij was alleen maar slechter geworden. Maar je leven staat nu volledig op z'n kop. Mijn hele leven heb ik voor hem gezorgd. Ben 37 jaar met hem getrouwd geweest, eigenlijk weet ik niet anders. Dus nu wordt je volledig op jezelf terug geworpen. Je moet opnieuw leren om gaan met je nieuwe situatie en een nieuwe balans vinden. en dat is moeilijk, vooral het verdriet, pijn en gevoelens die je hebt. Het was je maatje, het is net of je geamputeerd bent. Nu alle rompslomp achter de rug is komen de gevoelens echt na buiten, dit is ook één van de manieren om het te verwerken en om het proberen een plekje te geven.

2 opmerkingen:

  1. Lieve Marijke, ik begrijp jouw gevoelens omdat ik met papa dezelfde ervaring had. Pas als alle rompslomp achter de rug is dan kom je echt aan je eigen gevoelens toe en dat heb ik ook als heftig ervaren. Als het je partner betreft waar je al zo lang mee getrouwd geweest bent, is dat nog intensr denk ik. Je bent nu alleen, maar weet dat je ook nog een nicht in Hardenberg hebt. Af en toe bij elkaar komen lijkt me wel fijn eigenlijk of jij moet er al anders over denken. Van mijn moeder heb ik trouwens ook een medaillon laten maken en dat geeft een goed gevoel. Ik wens je veel sterkte en tot ziens. Heel veel liefs. Betty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie. Dit geeft echt een gevoel om door te gaan.

      Verwijderen